2014. augusztus 9., szombat

CHANGE



Változóban a világ a nemi sztereotípiákhoz való ragaszkodás,
 ma már idejétmúlt elvárás.
 Egy olyan világban, ahol sikeresek és hétköznapiak a magabiztos,
 maszkulin nők, 
szükségszerűen megjelenik ellenpontja
 a feminin férfi.



Bár a hagyományos férfiszerepek korszaka már a 20.század második felétől,
 éppúgy hanyatlásnak indult, mint a hagyományos nőé a feminizmus,
 még mélyebb változást indított el, mint amiről
 a nők valaha is álmodni mertek volna.




A női egyenjogúsággal megjelent a sikeres, erős nő modellje
 és példaképévé vált, minden sikerre törekvő fiatal számára, nemtől függetlenül.




Igen, ők azok a nők, akik bokszolnak, repülőgépet vezetnek, 
az űrbe mennek, óriásvállalatokat irányítanak, súlyt emelnek, 
feltalálnak, kutatnak és lehetne sorolni még tovább.




A mai nőnek egyszerre kell nőiesnek lennie és karrierje szempontjából,
 főként, ha az illető vezető pozicíóban van, férfiasan helyt kell állnia. 
Mindenki számára ismert a tipikus karrierista nő típusa,
 aki először saját egzisztenciát akar, 
aztán párkapcsolatot és csak később családot.



Az egyedülálló nő nem elveszett ember,
sokszor saját maga választja és vállalja az egyedüllétet, 
így függetlenítve magát a hagyományos női szerepektől.




A nemek közötti szerepelosztás már erősen eltolódott,
 megszokottá vált, hogy a nő udvarol a férfinak vagy az asszony tartja el a családot
 és a férfi marad otthon a gyerekkel, pusztán formalitásból.




Ez a tendencia azt váltotta ki, hogy a hagyományos férfiszerepek gyengülni kezdtek.
 Női oldalról pedig, sajnos egyre kevesebb lett rá a kereslet. 
Így a két nem attitűdjei, szokásai és megjelenési formái erősen közeledtek egymáshoz. 
A nők ügyesebbek, okosabbak, erősebbek, akaratosak és irányítók
 a férfi mellettük ügyetlenebbek, gyengébbek, alárendeltebbek lettek. 
A folyamat nem más, mint az egók harca.



                                              
 A kölcsönhatás folyamata.
A nemek harca kikényszerítette többek között a külső megjelenés változásait is,
 mely változások elsősorban a metroszexualitás képében manifesztálódtak.
 Érthető módon a divat és a kozmetika világa, elsőként fedezte fel és kezdte irányítani,
 táplálni ezt az új jelenséget a metroszexualitást. 
Ezáltal hatékonyabban és intenzívebben tudták uralni az addig,
 jóval kevesebb fókuszt kapó, férfiakra épülő területeket.




A metroszexuálisok rendszeresen használnak kozmetikai szereket, 
nem riadnak vissza attól, hogy testszőrzetüket
 fazonírozzák, gyantázzák, ápolják.




Divatosan öltöznek, rendszeresen járnak kozmetikushoz,
 manikűröshöz, pedikűröshöz.




Szakállukat borbély fazonírozza.
 Fodrász szalonokban igazítják, festik hajukat éppúgy,
 mint a hölgyek.




Egyáltalán nem kínos, ha egy magára valamit is adó férfi
 naponta ápolja bőrét,
 arctisztítót, hidratáló és ránctalanító krémet használ. 
Egy igazi férfi, maszkulin tud maradni akkor is,
 ha igényesen öltözködik és arcápoló szereket használ.




A kozmetikumok elterjedésével, egyenes út vezetett a férfi smink megjelenéséig
 és ez többé már nem csak a közszereplők, színészek, modellek kiváltsága.
 Jean Paul Gaultier szerint a smink egyenesen arra szolgál, hogy a férfias jelleget erősítse.
 Elsők között dobta piacra a kifejezetten, férfiaknak készített
arcápolószereket és dekorkozmetikumokat.
 Palettáján található alapozó, púder, bronzosító,
szemceruza, szempillaspirál és ajakbalzsam. 
A férfi szépségápolási termékek piaca, világszerte dinamikusan fejlődik.
 Az igények egyre szélesebb és növekvő célközönségeket érnek el,
 erősítve ezzel a metroszexuális divathullámot. 
A művészvilág is élen jár a mozgalom népszerűsítésében:
 Matthew Fox, Gerard Butler, Jude Law, David Beckham, 
Robbie Williams, Brad Pitt és Justin Timberlake is
a modern metroszexualitás jelképeivé váltak.


A felhasznált képek forrása:babblzoom

Okfejtésem a Fashion Street magazinban jelent meg.

Fashion Street Magazin - Férfias nők, nőies férfiak


Modellek: Vanessa & Daniel Visage
  Fotó: Bertalan Péter 
 Smink:Larion Oscar













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése